Wednesday, March 08, 2006

Rancangan masak-memasak..

Assalamualaikum
Adehhh..Esok exam, tulat exam...next week exam. Esok exam Medical Informatics. Rabun sket la bab-bab com nih..huhu. Blaja...exam..balik mesia cuti, jumpa family....dtg Ire balik lps cuti....blaja lagi...exam..exam..blaja..exam..dan exam lagi...kerja..dpt duit...dan seterusnya..(erm, kahwin..berkeluarga tak sure nak masuk senarai kat mana..wallahualam). Aku yakin, bkn senarai ni jer dlm hidup kita nih...ada matlamat sebenar yg InsyaAllah semua org tahu. Tak perlu aku nyatakan kat sini. Baru abis memasak nih sebenarnya. Satgi nak bc buku..insyaAllah. Saja nak citer kat sini. Aku td balik dr college, dlm kepala mmg nak memasak. Muda2 dulu, tak berpeluang mengasah bakat. Kakak2 aku jer yg dok dapur tuhh, mendominasi. So, skang ni sejak dtg Ire, nak tak nak..kena la jugak masak. Nak masak "masak lemak cili padi" arini...kononnya la..hehe. Tp kan, masak lemak aku tu, turn out to be something else yang aku sendiri pon tak tahu nak letak nama apa..hehe =) klakar la jugak, gelak sorang2. Mungkin cili padi td sikit sgt..so, pandai2 la aku letak apa patut (takpe, aku yakin housemate aku makan jer apapun..hehehe..jgn marah erk rakan2). Bila fikir2, hidup kita pon sama jugak kan. Apa yg kita rancangkan, tak semestinya semua kita dapat. Allah yg menentukan setiap perjalanan hidup kita. So, kalo kita buat something dgn sungguh2, tp hasilnya bukan seperti apa yg kita inginkan..bersyukurlah kpd Allah. Mungkin itu adalah yg terbaik untuk kita, tp kita tidak sedar akan hakikat tersebut. okla, nak blaja lak. Anyway analogi kat atas tu, muncul ketika melihat 'masak lemak cili padi' aku bertukar kaler..heheh =) gelak sorang2 lagi...

1 comment:

an_naas said...

Alhamdullilah terer... :) kesilapan teknikal..tp, hasilnya not too bad..hehe