Friday, March 03, 2006

Nasihat menyentuh hati..

Bismillahirrahmanirrahim..
Just nak share some words that I got from my nephew..(dia bagi sekeping surat kecil b4 aku balik Ire aritu..)
"Assalamualaikum..
Mak su kena belajar rajin-rajin..
Mak su kena dpt byk 'A' ya...
Mak su kena baca buku bagi pas exam...
Mak su kena pas exam thn akhir..
Janji ya, Mak su kena bagi tok dan tokwan bahagia..."
Isi kandungan surat yg ditulis oleh anak saudara aku yg berumur 9 thn. Biasa jer ayat dia. Tp, disebabkan kanak2 berumur 9 thn yg tulis, dan dari hatinya sendiri...membuatkan aku rasa terharu. Sepatutnya, aku yg bg nasihat suruh dia blajar rajin2, solat rajin2, mengaji rajin2. Tp, terbalik...dia yg bg nasihat. Ayat yg terakhir, 'bagi tok dan tokwan bahagia'....ayat ni mmg membuatkan aku tersentuh. Rasa bersalah setiap kali membuang masa. Tak sangka anak saudara yg selama ni tak reti duduk diam, asyik main 24 jam...bleh tulis camtu. Moga Allah tunjukkan jln yg lurus dan selamatkan anak2 saudara aku..amin.
wallahualam.

1 comment:

an_naas said...

timakaseh. I'm agree with you