Monday, March 06, 2006

Adakah aku lalai dgn nikmat Allah..

Assalamualaikum wbt.
Apa khabar iman anda hari ini? erm, I'm quite sad today. Terasa aku lalai dgn nikmat yg Allah kurniakan kpd aku. Bagaimana Allah nak mengingati hambaNya jika hamba itu sendiri tidak mengingati Allah. Ya Allah, kuatkanlah semangat hambamu yg lemah ini. Mataku dah bergenang memikirkan diri sendiri.
"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar2 berada dlm kerugian, kecuali org2 yg beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran "(Al-Ashr: 1-3)
"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad diantaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar."(Al-Imran:142).
Masa adalah sgt berharga. Tp, adakah aku menggunakan dgn betul nikmat masa yg Allah kurniakan itu. Apa yg aku buat dgn masa 24 hours itu? takut bila memikirkan soalan yg akan ditanya di akhirat nanti. Aku nak menjadi seorg pejuang, tetapi masih lemah menghadapi segala ujian. Apa pandangan Allah terhadap aku.. dah mengalir nampaknya air yg bergenang. Aku inginkan syurga Allah, tetapi layakkah diriku ini? Astaghfirullahalazim. Sedih mengenangkan diri sendiri. Bermuhasabah, moga2 cinta aku terhadap Allah tidak bertepuk sebelah tangan. Sahabat2 yg disayangi sekalian, rajin-rajinlah menasihati rakanmu ini. Walaupun ramai yg ckp aku nampak gembira..tidak pernah sedih, sentiasa senyum..tp, sebenarnya..aku sgt lemah. Aku memerlukan sokongan dan nasihat kalian. Cuba menguatkan semangat, berubah menjd insan yg lebih baik. Ya Allah, bantulah hambamu ini.

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
an_naas said...
This comment has been removed by a blog administrator.