Sunday, October 29, 2006

senyum seindah suria


Lagi 2 minggu ada OSCE n mcq tuk obs and gynae!! Blaja2!! Case report pun x abis lg!! Adehh...berusahalah!!
Anyway, on call smlm tak byk yg happening...patient tak banyak. Tapi, aku berjaya assist tuk C-section. So, not too bad. Ada scene yang buat aku sedih, tapi takpela..tak yah la citer kat sini. I'll get through that sadness after this. Dalam kesedihan tu, ada gak something else yang menggembirakan aku. Masa on da way nak ke hosp smlm, terselisih ngan 2 beradik ni. Twins rasanya. Umur dalam lebih kurang 4 thn. Diorg tgh main tembak-tembak dlm kereta...kuat jugak la suara diorg. Agaknya tgh tunggu mak diorg kot. Masa aku lalu sebelah diorg, yg sorang ni senyum kat aku..comel betul!
Tiba2, dia ckp "Lets shoot her" (yela, diaorg tgh main tembak2 kan). Aku senyum jela. Pastu yg sorang lg lak perasan aku ada kat situ. Dia terus ckp "No! We cannot shoot muslim! She's my friend! " huhu....Terharu aku mendengarnya....dahla diorg comel. Baru umur 4 thn..tapi, dah ada good value in them. Yang bestnya, bila teringatkan diorg, mesti aku senyum. So, that's good for today =)

No comments: