Tuesday, May 02, 2006

Ketika Hati Menangis

Tuhanku
Ketika hati sedang menangis
Hanya Engkau sahaja yang tahu
Betapa sedih dan pilu diriku
Tak mungkin yang lain tahu
Tuhanku
Ketika mereka meninggalkan aku sendiri
Engkau tetap mendengar rintihan hatiku
PadaMu tempatku menagih kasih
Ketenangan kurasa apabila mendekatiMu
Shahduku tidak terasa sunyi
Tuhanku
Ketika aku dalam kepayahan
Engkau beri aku kesabaran
Pengalaman mengajarku erti kematangan
Lantas Engkau buka pintu hatiku
Untuk memohon maaf dan memaafkan
Tuhanku
Ketika aku buntu
Keliru dengan masa depanku
Engkau berikan aku kekuatan
Engkau tunjukkan aku jalan
Sebagai suluh hidupku
Mengganti semalam yang pergi
Memperbaiki kelemahan diri
Tuhanku Yang Maha Pengasih
RahmatMu tidak terkira
Syukurku melangit pun belum tercapai
Ampunilah aku yang sering lalai dengan nikmatMu
Ampunilah aku yang sering terlupa dengan tanggungjawabku
Semoga Engkau menerima penyesalanku..

"(iaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram "(Ar-Ra'd : 28)

No comments: